Sõidujagamisteenust pakkuvatel juhtidel peavad olema samasugused load ja litsents nagu tavalistel taksojuhtidel, ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.
- Taksod Foto: Andres Haabu
"Need juhid tegelevad ebaseaudsliku tegevusega ja see on keelatud," vastas Salmu täna hommikul "
Terevisioonis" talle esitatud küsimusele, kas need 5-6%
Taxify juhtidest, kellel ei ole taksojuhi litsentsi, tegelevad ebaseadusliku tegevusega. Salmu sõnul on sarnane seisukoht kujundatud ka teistes Euroopa riikides.
Jutt ei käi mitte n-ö tavalistest taksodest, mis pakuvad Taxify vahendusel oma teenust, vaid sõidujagamisest, mis tähendab, et sisuliselt igaüks tänavalt, kes oskab autot juhtida ja vastab Taxify kriteeriumidele, saab hakata raha eest inimesi vedama. Sarnast teenust pakub ka USA ettevõte
Uber, mis alustas mõni kuu tagasi Eestis tegevust.
Seaduses sõidujagamisteenuse pakkumisele Salmu sõnul tõlgendusruumi ei ole. Vahe tegemiseks tõi ta näite sellest, kuidas ühe piirkonna inimesed, kes käivad samasse kohta tööle, lähevad sinna ühe autoga. Sel juhul ei ole eemärk tulu teenida, vaid kulusid kokku hoida. "Oluline on see, et autojuhil on soov samasse sihtkohta liikuda ning ta võtab reisijad kulude vähendamise eesmärgil lihtsalt kaasa," rääkis Salmu.
Midagi muud on tema selgitusel see, kui autojuht ootab linnas klienti, keda viia raha eest punktist A punkti B. "Kui pakutakse tasulist sõitjate vedu, siis seadus ei näe võimalust, et sul ei peaks olema nõuetekohaseid lube," ütles Salmu.
Samas tõdes ta, et probleem ei ole sellist teenust vahendavate firmadega, nagu Uber või Taxify, vaid juhtidega. "Näiteks Saksamaa kohus on öelnud, et Uber on samamoodi taksoteenuse osutaja, kuna tema tegevuse tunnused on väga sarnased taksondusele," märkis Salmu.
Mitu taksofirmat on tõstatanud probleemi, et Taxify all sõidavad sisuliselt piraattaksod ning seetõttu ei soovita end taksoäppiga siduda. Viimati
korjas oma taksod rakendusest ära Reval Takso, varem on sama teinud
Tallink ja Tulika Takso.
Seotud lood
Eakad ameeriklased on hakanud pensionilisa teenima Uberi taksojuhi ametis, kirjutas New York Times.
Äripäeva meelest on jagamismajandusele seaduslikke raame luues kõige olulisem hoiduda ülereguleerimisest. Mida rohkem ettevõtlusvabadust, seda parem.
Ajal, mil näiteks Londoni ja Pariisi taksojuhid pole erilised jagamismajanduse fännid, kavatseb väike Eesti seadustada Uberi ja Taxify tegevuse, kirjutab Forbes.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.